2006-09-07

Hundtest

Jag gjorde hundtestet och tydligen är jag som en Berner Sennen-hund. Jag kände en gång en Berner Sennen hund som hette Svante, men inte var jag speciellt lik honom?




Berner sennen
Berner sennen är en stor lugn hund med jämt och lugnt temperament. Men den är också mycket ivrig och leklysten. Berner Sennen är en självsäker, orädd, uppmärksam och godmodig hund. Den är sugen på att lära sig nya saker och mycket vänlig. De är vaktiga men samtidigt hängivna folk den känner. Självsäker och vänlig inför främmande. Älskar att vara ute sommar som vinter.

4 kommentar(er):

l.t. fisk sa...

Var finns detta test? Mycket roligt. Jag har alltid hört Bernard Senner-hund. Tyckte det var kul med en hund som hette ett förnamn och efternamn. Kul och se hur det stavas på riktigt.

Windy sa...

Klicka på "hundtestet" i första texten. Eller klicka här för att komma till det märkliga testet. Det är SVT som ligger bakom.

l.t. fisk sa...

Jaha. Jag blev det här: Bullmastiff
Bullmastiffen är en muskulös och kraftig hund, stark utan att verka klumpig. Den skäller sällan och har inte så starka jaktinstinkter. Bullmastiffen kanske ser lite ruff ut, men det är inte en hund som är trolig att bita människor. Tvärtom så är bullmastiffen en fantastisk sällskapshund. Bullmastiffen har aldrig blivit använd i flock utan har alltid arbetat ensam. Detta gör att den har utvecklat en hög grad av självständighet. Denna självständighet gör att bullmastiffen har en stark självtillit och är väldigt trygg i sig själv. Bullmastiffen har ett mycket kärleksfullt lynne samtidigt som den är psykisk stark. I en familjesituation anpassar den sig lätt till familjens rytm. Den är inte så beroende av fasta rutiner. Bullmastiffen är glad och utåtvänd mot vuxna och barn och är en lugn och behärskad familjemedlem.

Rätt ful, men ok i humöret, verkar vara egenskapen.

Jonas Bergh sa...

Det är fan inte konstigt att vi ändå har hållit ihop i trettio år, trots allt, vi är samma hundjävel.