2006-10-08

Tapetminnen

Hela helgen har gått åt till att renovera mina föräldrars sovrum. Nya tapeter och nytt golv (va, inget lim ...)
För länge sen, för så där tjugo år sen ungefär, var det inte mor o far som huserade där inne, utan då var det min syster som hade sitt flickrum i det här rummet. När vi började riva bort de gamla tapeterna, så dök syrrans gamla mönstrade tapeter fram, det var rätt häftigt att få en hälsning från 70/80-talet på det viset.
Först hade både jag och min syster den här tapeten.



Sen bytte hon till den lite trendigare(?) blå blomtapeten. Den kan tyckas vara lite ful nu, men då var det säkert högsta väggmode, om sånt nu finns.

4 kommentar(er):

Jonas Bergh sa...

Det är ju vägg i vägg med gamla QK-studio (eller om det var studio-QK). Det var lite spännande mark, tror jag att jag minns, en några år äldre tonårstjejs rum. Och coola polare hade hon också. Och Noice-Hasse.

Jonas Bergh sa...

Mest spelade förra veckan, är det dina låtar? Spännande, framför allt Hooters, som Al Bundy skulle ha sagt.

Windy sa...

Jepp, det är "mina" låtar, dvs de som spelas mest på min Squeezebox hemma. Det blev tydligen inte så mycket spelat förra veckan eftersom Perssons Pack och Hooters tillåts toppa med bara 5 spelningar var.

Mer exakt (och tekniskt) så går det till så här. I min musikspelare (exempelvis iTunes, winamp, slimserver etc. lägger jag in en plugin som registrerar vilka låtar som spelas. Informationen skickas automatiskt till last.fm. Där kan jag se all statistik om mest spelade låtar/artister den senaste veckan/månaden/någonsin mm. Jag kan också starta last.fm-radio som spelar låtar som jag BORDE gilla baserat på vad jag lyssnat på tidigare. Funkar inte klockrent, men rätt bra i alla fall.
Min last.fm-sida finns här. Där kan man se att "Doris och Knäckebröderna" är den "artist" som spelas mest hemma hos Nordströmmaren ...

Anonym sa...

Jag sålde mina Perssons Pack-skivor på den hårda tiden, inte för att dom var dåliga, utan för att jag behövde pengarna.
Förra året köpte jag en dubbelsamling med en alldeles ny låt, Ikväll tar vi över stan, bra den.
Persson spelar fortfarande med ett nytt band, har jag hört, bland annat från Monkan som ju bodde där uppe, i Bollnäs, Alfta, allt vad det heter.