2007-05-16

Känns som fredag




Egenligen ville jag åka till Röstånga idag och kolla in Pibe och Janne. Nu blev det inte så utan en hederlig familjekväll med Malin och barnen istället. Funkar också.

Jag har testat lite olika webb-tjänster på sista tiden. Twitter är lite kul ett tag, det är ett slags mikrobloggning där de korta inläggen kan följas av de närmast sörjande "kontakterna". Man kan "twitterblogga" via sms och andra kommunikationsvägar också. Efter ett par dagars twittrande tipsades jag av 'amo eller om det var via Jardenbergs blogg om Jaiku. Den har allt som är bra med twitter och dessutom kan man lägga till sina övriga rss-feeds (flickr, blogg, last.fm etc.) till en enda personlig ström. Mycket smart. Kolla gärna in min Jaiku-sida.
Idag provade jag också MyBlogLog. Den har, liksom Jaiku, möjligheten att presentera rss-feeds från andra egna sidor på ett ställe, men den stora grejen med MyBlogLog är att du syns (med bild) på andra bloggar där du varit inne, förutsatt att den andra bloggaren också är med i MyBlogLog och har aktiverat sin blogg för att visa den här statistiken. Svårt att förklara, men gå in på sajten och se exempel. Min MyBlogLog-sida.

Andra bloggar om: , , , , ,

0 kommentar(er):