2007-08-12

Göteborg


Det var bara Rainy Night in Soho och Dirty Old Town som gick att lyssna på utan skämskudde. Å andra sidan var de låtarna fantastiska.
Bäst på way out west var Albert Hammond Jr, synd att den konserten var så tidigt på kvällen. CocoRosie och Primal Scream var bättre än jag vågade hoppas. Manu Chao var däremot en besvikelse, jag förstår inte alls hur den konserten kunde få så bra recensioner i tidningarna. Alldeles för lite sväng och för mycket standardrock. 3 paraplyer av fem möjliga till Manu.
Eagles of Death Metal var riktigt roliga, jag skulle kanske inte köpa en skiva med dem, men live funkar det absolut.
Lite synd att jag inte kunde se festivalen på lördagen också, många bra namn där. Men vi hade minst lika roligt på Marias examensfest, det var första gången jag varit med om att fira en nybakad polis. Buset i Mölndal kommer att få det jobbigt.

Bilder från helgen finns här och här

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

0 kommentar(er):