2007-10-24

Rain Dogs for the win


Min favoritskiva alla kategorier är just nu Rain Dogs av Tom Waits. Den kom 1985, jag hörde den första gången 1989 på ett korridorrum på Blekingska Nationen i Lund, hos min lumparkompis Ulf Hårderup som jag nog inte sett sen dess.

De mest kända låtarna på skivan är nog "Downtown Train", "Rain Dogs", "Tango Till They're Sore" och "Jockey Full of Bourbon", men man ska helst höra på hela skivan tycker jag. Det ger en rätt skön stämning.

Så lite videoexempel, youtube är lysande ibland.
Jag börjar med att låta Tom själv pusha lite för skivan:



Tom Waits hos Letterman 1986, intervju och "Tango Till They're Sore". dessutom berättar han om den "kommande" filmen Down by law, också en av mina favoriter.


Och en helt fantastisk video, Downtown train.


Bonus, från Down by law, Buzz off!

0 kommentar(er):