2008-02-13

Scarlett Johansson - Tom Waits - David Bowie


Ett mycket oväntat samarbete, David Bowie är med och sjunger i ett par låtar på Scarlett Johanssons kommande skiva "Anywhere I Lay My Head". Även Nick Zinner från Yeah Yeah Yeah medverkar.
Skivan, som har diskuterats hur länge som helst, består av Tom Waits-covers (+1 nyskriven låt) och kommer ut den 20:e maj. Det här kan bli hur bra som helst. Eller inte, det finns nog inga mellanlägen :)
Låtlistan blir den här:

Here is the track list for "Anywhere I Lay My Head":

"Fawn"
"Town With No Cheer"
"Falling Down"
"Anywhere I Lay My Head"
"Fannin' Street"
"Song for Jo"
"Green Grass"
"I Wish I Was in New Orleans"
"I Don't Want To Grow Up"
"No One Knows I'm Gone"
"Who Are You?"


Uppdaterat:
Enligt Amazon ska skivomslaget se ut så här:



Rejält fult alltså.

4 kommentar(er):

Alexandra sa...

Inte för att låta pessimistisk nu, men jag hoppas inte att detta är ngt du ser fram emot. Hur lyckad kan scarlett johansson bli i musik branchen? Inte särskilt..

Windy sa...

Hmm, vad baserar du det på? Är det för att hon är blond, snygg och skådespelare? Lite "Skomakare, bliv vid din läst"?
Jag har ingen aning om det här kommer att bli bra eller dåligt, men det har nog inte du heller.

Anonym sa...

Jag säger som jag brukar: Harry Dean Stanton.
Jag har bara hört en låt med honom, men den var bra. Han ska tydligen ha gjort flera bra plattor.

Anonym sa...

Jag säger som jag brukar: Harry Dean Stanton.
Jag har bara hört en låt med honom, men den var bra. Han ska tydligen ha gjort flera bra plattor.